Szelazo+SR

Jeśli brakuje Ci żelaza, potrzebujesz nowoczesnego suplementu diety Szelazo+SR. To jedyne na rynku żelazo w formie chelatu* w kapsułkach o przedłużonym uwalnianiu (SR), co sprzyja lepszemu wchłanianiu i tolerancji preparatu.
Pobierz ulotkę informacyjną

*Chelat żelaza: najlepiej wchłaniany i najlepiej tolerowany związek żelaza.
  • Pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek i hemoglobiny.
  • Pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego.
  • Przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.
  • Pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych.
  • Pomaga w prawidłowym transporcie tlenu w organizmie.
  • Przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego.
  • Odgrywa rolę w procesie podziału komórek.

Chelat żelaza

Najlepiej przyswajana i najlepiej tolerowana przez organizm ludzki forma tego mikroelementu. Preparaty z żelazem w formach nieorganicznych u wielu osób mogą wywoływać kłopotliwe efekty uboczne. Są to najczęściej zaparcia, biegunki oraz nudności.

Chelatacja minimalizuje oddziaływanie żelaza na inne substancje odżywcze, efektem czego jest jego znacznie lepsza tolerancja ze strony układu pokarmowego.

Wit. C i B6

Witamina C uczestniczy we wchłanianiu żelaza z suplementu diety lub żywności zawierającej żelazo. Witamina B6 pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek, przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układów odpornościowego i nerwowego.

Wit. B12 i kwas foliowy

Pełnią rolę regulatorów produkcji czerwonych kwinek (erytrocytów). Niedobory witaminy B12 i kwasu foliowego to czynniki, które są najczęstszą obok niedoborów żelaza przyczyną niedokrwistości. Najczęściej występują u osób po 75 roku życia, jednak w przypadkach zaburzeń wchłaniania i niewłaściwej diety wymagają suplementacji dla utrzymania właściwych procesów krwiotwórczych.

Po co nam żelazo?

Żelazo (Fe) jest mikroelementem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niedobór żelaza prowadzi do upośledzenia produkcji krwinek czerwonych (erytrocytów) – najliczniejszych komórek krwi. Ich główną funkcją jest transport tlenu w organizmie. Ponadto żelazo stymuluje odporność, dzięki czemu po­ma­ga chro­nić or­ga­nizm przed in­fek­cja­mi. Pomaga również w zmniejszaniu uczucia zmęczenia i znużenia. Żelazo jest także niezbędne do prawidłowego wzrostu i rozwoju oraz regeneracji tkanek.

Zalecane dzienne spożycie żelaza:

  • Kobiety do okresu menopauzy - 18mg
  • Kobiety w ciąży - 27mg
  • Młodzież - 12mg
  • Kobiety po menopauzie i mężczyźni - 10mg

Niedobory mogą pojawić się przede wszystkim u kobiet miesiączkujących (zwłaszcza obficie), u młodzieży w okresie intensywnego wzrostu, u starszych osób, które z powodu wyniszczających chorób mają zaburzony proces wchłaniania.

*Zalecenia IŻŻ opublikowane w "Normy żywienia dla populacji polskiej - nowelizacja"

Najwięcej żelaza potrzebują :

  • kobiety w okresie rozrodczym (obficie miesiączkujące)
  • kobiety w ciąży
  • wegetarianie
  • kobiety w okresie przekwitania
  • osoby cierpiące na żylaki przełyku, odbytu
  • osoby mające zespół złego wchłaniania
  • osoby z aktywnie prowadzoną chemioterapią

Ostatnie publikacje

na-bloga-Szelazo2

Jak przygotować się do ciąży?

Chcesz zostać mamą? Dowiedz się, co zmienić w diecie i stylu życia, aby zwiększyć szansę na zajście w ciążę i zmniejszyć ryzyko[...]

30/10/2014 Porady
Untitled-1 (5)

Witamina B6: co warto wiedzieć?

Witamina B6 jest m. in. niezbędna do produkcji hemoglobiny, ma wpływ na ciśnienie krwi, skurcze mięśni, pracę serca oraz prawidłowe[...]

03/10/2014 Dieta
Więcej wpisów

Kontakt

Al. Jana Pawła II 80 (II piętro) 00-175 Warszawa

Zobacz na mapie
  • tel. +48 22 635-80-41
  • fax. +48 22 635-73-10
  • biuro@lekam.pl